czwartek, Maj 20th, 2010 | Author:

forum_unread1Prace idą do przodu. Mod nie jest jeszcze w pełni grywalny (brakuje sklepów, rozstawionego rzemiosła, npców szwendających się po module), ale questy da się już prowadzić (ostatnio ekipa testowała to dość mocno :) ).
Z lokacjami nie jest źle. Na module mamy obecnie 30 exteriorów (w porównaniu z 33 na starym modzie – przy czym część z nich była dostępna jedynie questowo), 25 interiorów.
W teorii serwer mógłby ruszyć stosunkowo szybko i dałoby się na nim jako – tako grać.

Z czego wynika zatem opóźnienie?

Planowaliśmy jednak kilka innych rzeczy – nie zostały one jednak wykonane, a bez nich nie ruszymy. Niedawno powstało też pewne zamieszanie związane z rzemiosłem – nagła zmiana, która wyrwała mi już kilka dni z kalendarza.

Jedną z takich, niezbędnych do startu moda, rzeczy są autoquesty. A napisanych ich do tej pory jest ok 20%. Bez nich nie wystartujemy [tutaj muszę publicznie upomnieć tych, którzy zgłosili się do tego - robota czeka].

O co chodzi z nowym podejściem do rzemiosła? W zasadzie mieliśmy już gotowy cały system. Wraz z całą paletą przepisów dla każdej z gałęzi (Oroth, który to robił świetnie się uwinął). Ale niedawno Włóczykij i Oroth postanowili wprowadzić gwałtowne zmiany w rzemiośle (dodanie sporej ilości nowych gałęzi, inne wymagania). Pociągnęło to za sobą konieczność dodawania nowych umiejętności i atutów, która to zjadła mi ostatnie parę dni życia. Ale to już zrobione. Czekamy zatem na efekt prac grupki Włóczykij, Oroth, Uncle i Anti, którzy to mają się zajmować tworzeniem przepisów i całej reszty rzeczy z tym związanych.

Gdy te rzeczy będą, pewnie będziemy gotowi do startu. Nie będziemy dopieszczać wszystkiego w nieskończoność – na to przyjdzie czas po starcie. Ale podstawowe dla grywalności rzeczy muszą zostać wprowadzone.

Teraz trochę dokładniej co obecnie mamy:

1. Lokacje
1.1 Overland map – Dolina Krwawnika
1.2 Exteriory: 30 ( w tym 26 całkiem nowych )
1.3 Interiory: 25 ( 6 nowych, tutaj skupia się teraz pełna moc przerobowa mapperów)
1.4 Dedykowane loadscreeny dla lokacji

2. Potwory
525 blueprintów stworów. Innymi słowy stwory na każdy poziom do wyboru, do koloru.

3. Systemy
3.1 System Doświadczenia (Asgrafowy dm xp, monster xp, kill xp)
3.2 System Śmierci
3.3 System Krwawienia
3.4 System Spawnu Stworów
3.5 System Losowego Dropu (jeszcze w trakcie kalibracji)
3.6 System Spotkań Losowych na OM (na razie nie wspiera jeszcze drużyn [ do startu będzie ] ).
3.7 System Spawnu NPCy
3.8 System Dynamicznego Oświetlenia
3.9 System Języków
3.10 System Autoxpa
3.11 System Maskowania Tożsamości
3.12 Przybornik Gracza
3.13 GUI Informacyjne

//info by Anv

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply