Systemy


1. Doświadczenie
2. Śmierć
3. Przybornik Gracza CZ

1. Doświadczenie

Rodzaje doświadczenia.

Wyróżnia się trzy typy doświadczenia na serwerze:
[list]-Monster XP – czyli z zabitych potworów
-DM XP – zdobyte z autoexpa, od MG za questy, eventy i inne dokonania
-Kill XP – otrzymujemy po zabiciu wrogiego gracza[/list]

W przypadku kill XP, stopniowo napełnia nam się automatycznie jego pula z czasem spędzonym na serwerze. Jednakże gdy zabije nas inny gracz, to tracimy całe te doświadczenie.
Oczywiście z czasem możemy je uzbierać od nowa, choć najłatwiej będzie zapewne zabić kogoś po jego pulę.

Automatyczne nagradzanie punktami doświadczenia na serwerze.

AUTOXP (automatycznie przyznawane punkty doświadczenia) na serwerze wygląda następująco:

(100 + (liczba rund spędzonych przez postać na serwerze / 4)) * współczynnik wynikający ze średniej z ocen od MG
Jedna runda trwa około 6 sekund.

Współczynnik wynikający ze średniej z ocen od MG nie jest równy średniej z ocen od MG. Średnia z ocen od MG jedynie rzutuje na ten współczynnik.
Jeśli średnia ocen jest równa 1 lub jakimś cudem jeszcze mniej, oznaczało to będzie że współczynnik średniej z ocen od MG wynosi 0, a więc postać mająca taką średnią ocen od MG nie dostanie AUTOXP wcale.

Dla postaci nie mających ocen od MG średnia ocen w algorytmie rozpatrywana jest jako 3,0.

Czas i AFK
Czas spędzony na serwerze nie jest naliczany, jeżeli postać ma status AFK (przyznawany kiedy wykazuje brak aktywności od pewnego czasu).
Gracz jest informowany o tym, że jego postać od pewnego momentu jest rozpatrywana jako AFK, tak samo jak informowany jest o tym, ze od pewnego momentu już nie jest rozpatrywana jako AFK.

Naliczany czas gry może osiągnąć maksymalnie 6 godzin/reset serwera.

Punkty doświadczenia automatycznie przyznawane są na lokacji startowej serwera (lokacji, na której każda postać zaczyna grę oraz na którą wraca po resecie serwera).

Punkty doświadczenia za odgrywanie na serwerze:

Za sensowne odgrywanie w obecności innych graczy będą z marszu przyznawane punkty doświadczenia.
Nie obowiązuje to lokacji startowej serwera oraz innych lokacji OOC (lokacji, na których nie obowiązuje odgrywanie postaci).
Limitem tutaj jest 1000 punktów doświadczenia/reset serwera.

[w górę]

2. Śmierć

Opis ogólny:

W przypadku zgonu na ziemi zostaje ciało naszej postaci i 30% posiadanego przy sobie złota; nas tymczasem przenosi do zaświatów.
Ciało może zostać ograbione ze złota oraz oczywiście wskrzeszone przez gracza lub kapłana NPC w świątyni. Można jasna sprawa także wyjść portalem i przenieść się do świątyni lub miejsca gdzie jest obecnie nasze ciało.

Kary za śmierć:

-30% złota, które możemy odzyskać jeśli nas go nikt nie pozbawi (polecam wizytę w banku)
-od 3-go poziomu (czyli do trzeciego lvla brak kar XP) tracimy pewną sumę XP zależną od poziomu i innych współczynników. Sumy są sensowne. Najpierw zabierze nam monster XP a w dalszej kolejności XP od MG.
-w przypadku śmierci ze strony drugiego gracza (player kill), tracimy całą sumę kill XP
-obowiązuje ochrona poziomów do 29 lvla, czyli nigdy nie zabierze nam z powrotem zarobionego poziomu (wyjątek stanowi kill XP, który zabiera od razu i przekazuje innemu graczowi – w takim wypadku możemy poziom stracić)

Wskrzeszenie:
-przez portal do świątyni lub swojego ciała (tracimy XP)
-przez gracza (nie tracimy XP)
-przez NPC kapłana w świąyni lub MG (nie tracimy XP)

Dodatkowo: Istnieje miejsce, którego energia magiczna pozwala na pozyskiwanie cząstek wspomnień wcześniej utraconych podczas śmierci, którymi nakarmić się można w momencie powrotu do świata żywych, jednak ich zdobycie wymaga „wygrania walk z samym sobą”, czy jakby to tam humaniści nie ujęli.

Uwaga:Na lokacji zaświatów nadal obowiązuje odgrywanie postaci.

[w górę]

3. Przybornik Gracza CZ

  • Podręczne menu:

    Aby ułatwić Wam grę na serwerze stworzyliśmy własny przybornik, na którym w jednym miejscu zebraliśmy skróty do wszystkich przydatnych narzędzi.

    Wśród nich znajdują się takie jak:

    • Kości – umożliwia wykonywanie rzutów kośćmi, wykonywanie testów umiejętności, a także testów ataku (które nie są traktowane przez grę jako rzeczywisty atak, a jedynie test taki sam, jak przy wykonaniu akcji ataku!), w trzech trybach:

      • Prywatnym – rezultat pozna tylko gracz.
      • Publicznym – rezultat poznają wszyscy gracze znajdujący się w zasięgu głosu rzucającej postaci.
      • Tajnym – rezultat pozna rzucający gracz, oraz obecni na serwerze Mistrzowi Gry.
    • Animacje – rozszerzają możliwości animowania naszego avatara o niedostępne dotychczas w grze animacje.

    • Języki – na serwerze funkcjonuje autorski system języków dostępny dla każdej postaci. Języki dzielimy na dwie grupy:

      • Rasowe – te, odpowiednie dla swojej rasy każda postać otrzymuje automatycznie.
      • Dodatkowe – tych postać może się nauczyć zgodnie z zasadą: Każdy dodatni punkt modyfikatora inteligencji – jeden język (innymi słowy, na każde dwa punkty inteligencji powyżej 11. 12, 13 INT – jeden dodatkowy język, 14, 15 INT – dwa dodatkowe języki itd.).
        Wśród nich:

        • Związane z podrasą.
        • Klasowe.
        • Związane z pochodzeniem.

      Szczegółowe informacje o językach TUTAJ.

    • Poziom rzemieślniczy – pokazuje aktualny poziom rzemieślniczy postaci, ilość doświadczenia w rzemiośle, oraz ilość potrzebnego doświadczenia, by awansować na wyższy poziom.

    • Dane postaci – tu wyświetlone jest prawdziwe imię i nazwisko postaci, tu również wpisać można. tzw. ‚stały emot’ – emot, który będzie wyświetlany cały czas kolo portretu postaci. Skasować możemy go kasując wpisany tekst. Stałe emoty można również ustawiać bądź kasowa wpisując w normalnej linii tekstu, odpowiednio #uo lub #ko. Tu również znajduje się przycisk pozwalający na ukrycie swej tożsamości (jeśli posiadamy odpowiednie, zakrywające twarz nakrycie głowy). Imię postaci zostanie zastąpione przez jej rasę.

      Szczegółowe informacje o Stałych Emotach oraz emotowaniu TUTAJ.

    • Czas – po naciśnięciu tego przycisku wyświetlona zostanie aktualna data, oraz pora dnia.

      Szczegółowe informacje na ten temat TUTAJ.

    • Ocena – tutaj dowiemy się ilu Mistrzów Gry nas oceniło, oraz jaka jest nasza średnia ocena. Wykorzystywane przy obliczaniu autoexpa.

    • Manipulacja obiektami – Tu znajdują przyciski pozwalające obracać i przenosić specjalne obiekty, posiadane i ustawione na ziemi przez gracza (namiot, koc, krzesło, butelka wina). Poniżej znajduje się też przycisk pozwalający na rozpalenie ogniska. Aby wybrać cel naszych działań klikamy ikonkę w lewym-górnym rogu panelu, a następnie w przedmiot lub na ziemie obok niego, potem używamy przycisków ruchu. Skasować/zabrać taki obiekt można używając ikonki w prawym-górnym rogu (ikona reki).

    • Wypowiedzi towarzyszy – panel pozwala na wypowiadanie kwestii ustami towarzyszy (najemnicy, chowance, zwierzęcy towarzysze, przywołańce, zdominowane stworzenia). Wpisujemy tekst, zaznaczamy rodzaj towarzysza i tryb – tekst normalny lub szept, po czym klikamy na przycisk wypowiedz.

    • Rozproszenie czarów – Kliknięcie na ten przycisk pozwala na rozproszenie wszystkich bostow (czarów/zdolności nadających premie).

    • Pomoc.

[w górę]

4. Zmieniarka wyglądu przedmiotów

Na serwerze istnieje system zmiany przedmiotów, a żeby z niego skorzystać musimy się udać do do krawca w mieście. Rozmawiamy tam z NPC i wybieramy opcję zmiany wyglądu przedmiotów.

Następnie wybieramy co chcemy z danym przedmiotem uczynić. Mamy następujące opcje:

Pancerze:

Pierwsza:, rodzaj pancerza, wybiera między modelami danego typu. Czyli dla przykładu, mając na sobie pancerz płytowy możemy tą opcją przeglądać wszystkie inne pancerze płytowe i ich wyglądy.

Druga, typ opancerzenia, wybiera jakie modele będziemy mieli dostępne do przeglądania. Dla przykładu: szaty, skórznie, kolczuga, pancerz płytowy.

Proszę ładnie by nie przerabiać pancerza płytowego na szatę, czy też na odwrót (no i żadnych innych podobnych wyczynów). Bo to zwyczajnie nie ma sensu.
Ogółem można zmienić wygląd/typ np. ze zbroi skórzanej na przeszywanicę, gdy wygląd mniej więcej pasuje i nie odbiega jeden od drugiego.

Trzecia. kolory. Jeśli ktoś się orientuje w RGB, to to właśnie tutaj mamy. Mamy do zmiany trzy kolory, choć niezawsze jego zmiana musi coś dawać, to zależy od modelu.
Wybierając pierwszy kolor, pojawia się nam nowe okienko z 3 opcjami.

Te opcje to: kolor, jasność i nasycenie.
Radzę pokombinować, ale zaznaczam że zazwyczaj do tego by zadziałało, musimy ustawić przynajmniej kilka punktów w jasność i nasycenie.

Czwarta, elementy pancerza, zmienia poszczególne kawałki i części pancerza. Mowa tutaj o naramiennikach, karwaszach, nagolennikach itp.
Dobra opcja, choć zajmująca często sporo czasu do edycji.

Broń:

W przypadku broni mamy do wyboru jedynie kolory i trzy modele. Pierwszy jest zazwyczaj tym głównym i odpowiadającym za największą część broni.

[w górę]